Just Dial - Business Plans and Tips

Just Dial - Business Plans and Tips

Just Dial.com - a classifieds website and business contacts phone service offers two plans to enlist your business info into their database.

1. Business Listing for One Year
2. Business Listing and Promotion on Cost-Per-Enquiry

The Time-bound Plan 1 doesn't have any guarantee that there will be good leads generated.

The Cost-Per-Enquiry model guarantees qualified leads every month. This plan operates similar to google adwords. You need to bid for every enquiry. So if a business owner Mr.A agrees to bid Rs.X and if Rs.X is higher, then he will receive the highest priority. Likewise businesses can bid for each enquiry. On the whole this is pretty much similar to Google Adwords, except that instead of clicks, you bid for enquiries.

The cost involved:
The Plan 1 - Business Listing for one year.., costs around Rs.15,000
The Plan 2 - Cost Per Enquiry... costs around Rs.50 per enquiry. And they ask you to bid higher to receive more calls. And yes, this plan is NOT time-bound. As usuall with all business, one must negotiate well with JustDial to get the best deal.


As far as I can gather, it appears that JustDial has fixed Rs.10,000 as minimum amount for one deal. They will not settle for anything less than Rs.10,000. So the plan goes like.. you pay a minimum upfront amount of Rs.10,000 and start bidding. And the minimum cost-per-enquiry bid is Rs.16. But the JustDial people won't suggest that amount, because the less bid amount will put your business listing in the bottom. To receive calls, they suggest you to bid around Rs.35 per enquiry. And the best plan they suggest is Rs.45 per enquiry, generating around 350+ (appx) leads for Rs.20,000.


Negotiating Tips :
1. When the Just Dial people call, find out how many calls pertaining to your business are received / handled by them. For example, if you are a Mobile Phone seller, ask them how many enquiries are received pertaining to "best phone prices in city, nokia phone dealer in chennai, etc etc" Check if they receive atleast 50 enquiries per month.

2. Never agree for the price they quote in the beginning.

3.Get into the TOP-7 list. You need not be the 1st or 2nd place. But negotiate and find out the price which will put your business listing in the Top-7.


Pros : Receive qualified leads within your business's geography. Good if you have few competitors.

Cons : Minimum payment may not be feasible for many small business owners. You should act quick, coz similar bidders will receive the enquirer's details too (by SMS or phone calls from Just Dial). If you fail to call the enquirer soon, then you might loose the business deal. The charge for Cost per enquiry is too high. Local Geography only. No open system to determine the highest bid amounts.

Conclusion : A good marketing tool to promote your business, but plagued by ridiculous pricing policy. One has to pay Rs.10,000 not a rupee less than that to get in. Not for budget conscious marketers. But if you are sure that your business can get you more returns for the amount spent, then this is a wonderful tool.

Comments

Venkatramanan said…
Rajesh!
Good & Thoughtful insights!
Continue your writeup!

Also if time permits, kindly refer Dondu Raghavan's blog post in this "premium" regard
http://dondu.blogspot.com/2006/10/blog-post_09.html


2003-ல் நான் xxxx-லில் அடுத்த 5 ஆண்டுகளுக்கு பதிவு செய்து கொண்டேன். அப்போது என்னிடம் என்ன கூறப்பட்டதென்றால் என்னைப் போன்றவர்களது லிஸ்டிலிருந்து வரிசைக் கிரமப்படி பெயர்களை அவ்வப்போது எங்கள் சேவை பற்றித் தகவல் கேட்பவர்களுக்குத் தருவதாகக் கூறினார்கள். உதாரணத்துக்கு எங்கள் பிரிவில் 7 பெயர்கள் உள்ளன. ஒவ்வொரு enquiry போதும் மூன்றிலிருந்து நான்கு பெயர்களைத் தருவார்கள். சுழற்சி முறையில் எல்லார் பெயரும் அவ்வாறு ஒரு மாத காலத்தில் பல முறை கூறப்படும்.

ஆனால் திடீரென இதில் ஒரு மாற்றம் கொண்டு வந்தார்கள். ஒரு குறிப்பிட்ட பிரீமியம் தொகை கட்டினால் ஒவ்வொரு முறையும் உங்கள் பெயரைக் கூறுவார்களாம். அதற்கு அதிகப்படிக் கட்டணம் கட்ட வேண்டும். இது முதலில் போட்ட ஒப்பந்தத்தை ஒரு தலை பட்சமாக மீறுகிறது என்று நான் சுட்டிக் காட்டியும் பிரயோசனம் இல்லை. ஒரு பேச்சுக்கு எல்லோரும் பிரீமியம் தொகை கட்டி விட்டால் என்ன ஆகும்? மறுபடியும் பழைய சுழற்சி முறைதானே? ஆக, அதே சேவைக்கு எல்லோரையும் ஏய்த்து அதிகப் பணம் பெற்றாகி விட்டதாகி விடும் அல்லவா. ஆகவே இப்பணம் நான் கட்டவில்லை.

இதில் எரிச்சல் தரும் விஷயம் என்னவென்றால் அவ்வப்போது என்னிடம் அந்த அதிகத் தொகை பெறுவதற்கு முயற்சி அதுபாட்டுக்கு நடக்கிறது. நான் 2008-ல் புதுப்பித்துக் கொள்வது அவர்கள் எனக்கு அளிக்கும் சேவையை பொருத்தது என்று கடுமையாகக் கூறிவிட ஏதோ அவ்வப்போது வேண்டாவெறுப்பாக என் பெயரைக் கூறுகிறார்கள். எனக்கு பிரச்சினை இல்லை, ஏனெனில் அவ்வாறு பிரீமியம் தொகை கட்டியவர்கள் ஏஜென்ஸீக்களே. அவர்கள் சேவை பிடித்தம் இன்றி எனது வெப்சைட் மூலம் நேரிடையாக என்னை அணுகும் வாடிக்கையாளர்கள் அதிகமாகி வருவதால் எனக்குக் கவலை இல்லை.
I think he refers Just Dial in this regard.

Whats your opinion?
rajeshsundaram said…
Venkatramanan,

Yes.. it looks like he refers Just Dial. :-) His style of writing "xxxx-lil" sounds similar to "Just Dial-lil".

Thanks for posting.

Popular posts from this blog

Harry Potter - Marauder Map Application - UI Design

Orkut - New User Interface